ثواب رفتن به نمازجمعه

جاوا وب

این سایت را حمایت می کنم

فروشگاه آنلاین

برنامه نویسی VB

جاوا وب

 
 


راه حسین، کوتاهترین راه رسیدن به بهشت است.

ثواب رفتن به نمازجمعه

2 - پيامبر اکرم (ص) مي فرمايند: کسي که نداي اذان نماز جمعه را بشنود، نمازجمعه بر او واجب خواهد شد. (کنزالعمال، ج 7 ص 723)

3 -پيامبر اکرم (ص) مي فرمايند: چهار نفر، عمل (زندگي) را از نو آغاز مي کنند: 1 – بيمار هنگامي که بهبود يابد 2 – مشرک هنگامي که

  اسلام

مي آورد. 3 – حج گذارنده، هنگامي که از مناسک آسوده شود. 4 – آنکه بعد از گذراندن نمازجمعه باز مي گردد. (بحارالانوار ج 86 ص 197)

 

 

4 - پيامبر اکرم (ص) مي فرمايند: خطاب به مومني که به ايشان عرض کرد بارها عزم رفتن به حج نموده ام ولي توفيق عايدم نشده است، فرمود: بر تو باد که پيوسته در نماز جمعه حضور يابي که آن حج مستمندان است. (وسايل الشيعه، ج 5 ص 5)

5 - پيامبر اکرم (ص) مي فرمايند: کسي که در روز جمعه ناخن هايش را گرفته و صورت خود را اصلاح نمايد، دندان هايش را مسواک زده . براي رفتن به نمازجمعه غسل کند، هفتاد هزار فرشته او را بدرقه کرده و برايش طلب استغفار نموده و شفاعتش مي کنند. (مستدرک الوسايل، ج 6 ص 4)

6 - پيامبر اکرم (ص) مي فرمايند: هر کس از روي ايمان و به خاطر رضاي خدا ، به نماز جمعه رود، برنامه عملش را از سر گرفته است. (وسايل الشيعه، ج 5 ص 4)
بقيه در ادامه مطلب

 

7 - پيامبر اکرم (ص) مي فرمايند: رفتن به نماز جمعه هم ديدار است و هم زينت و زيبايي. (بحارالانوار ، ج 89 ص 197)

8 - پيامبر اکرم (ص) مي فرمايند: کساني که نماز جمعه را ترک کنند، بايد نهي از منکر شوند و بر دل هاي آنان مهر زده خواهد شد. (وسايل الشيعه، ج 5 ص 6)

9 - پيامبر اکرم (ص) مي فرمايند: هرگاه مؤمني به سوي نماز جمعه حرکت کند، خداوند دلهره هاي روز قيامت را براي او کاهش داده و به سوي بهشت راهنمايي اش مي کند. (وسايل الشيعه، ج 7 روايت 9390)

10 - پيامبر اکرم (ص) مي فرمايند: کسي که سه نوبت نماز جمعه را از روي اهميت ندادن به آن ترک کند، خدا بر دلش مهر مي نهذ. (کنزالعمال، حديث 21123)

11- پيامبر اکرم (ص) مي فرمايند: پيش از آنکه از دنيا برويد، از خداوند طلب بخشش کنيد، قبل از اينکه گرفتار شويد، در انجام کارهاي نيک سبقت بگيريد و با ذکر خدا و دادن صدقه به طور آشکار و پنهان، ميان خود و پروردگارتان پيوند بر قرار کنيد و بدانيد که خداوند نماز جمعه را تا قيامت بر شما واجب کرده است. (جواهرالکلام، ج 11 ص 158)

12 - پيامبر اکرم (ص) مي فرمايند: سه کار است که اگر امت من پاداش عظيم آن را درک مي کردند، براي به دست آوردن آن، ازدحام و قرعه کشي مي نمودند: 1 – اذان 2 – شتاب در رفتن به نماز جمعه. 3 – در صف اول نماز جمعه و جماعت قرار گرفتن. (بحارالانوار، ج 84 ص 156)

13 - پيامبر اکرم (ص) مي فرمايند: مي خواهيد بدانيد اهل بهشت چه کساني هستند؟ کساني که گرما و سرماي شديد، مانع حضورشان در نماز جمعه نمي شود. (کنزالعمال، ج 7 ح 21085)
14 - پيامبر اکرم (ص) مي فرمايند: زماني که روز جمعه فرا مي رسد، شياطين به بازارها رفته و براي مردم مانع ايجاد مي کنند تا مردم را از رفتن به نماز جمعه باز دارند. (کنزالعمال، ج 7 ص 736)

15 - پيامبر اکرم (ص) مي فرمايند: هر کس در روز جمعه غسل کرده و به سوي نماز جمعه قدم بر دارد، و به خطبه هاي امام گوش کند ، براي هر قدمش پاداش يک سال عبادت که روزش را روزه بوده و شبش را عبادت کرده به او داده مي شود. (مستدرک الوسايل، ج 2 ص 504)

16 – پيامبر اکرم (ص) مي فرمايند: در رکعت نماز جمعه ، سوره جمعه و در رکعت دوم سوره منافقون خوانده شود.

17 - پيامبر اکرم (ص) مي فرمايند: هر کس بعداز نماز جمعه يک مرتبه سوره توحيد، هفت مرتبه سوره فلق و هفت مرتبه ناس را بخواند، تا جمعه ديگر بلا و فتنه اي به او نمي رسد. (ثواب الاعمال، ص 455)

18 - پيامبر اکرم (ص) مي فرمايند: جمعه روزي است که خداوند همگان را در آن جمع کند، پس هيچ مؤمني نيست که در آن روز به سوي نماز جمعه رود، مگر اينکه خداوند روز قيامت بر او آسان گرفته و دستور مي دهد که او را به بهشت ببرند. (من لا يحضره الفقيه، ج 1 ص 427)

19 – اميرالمؤمنين علي (ع) مي فرمايند: جمعه روزي است که خداوند آن را براي شما عيد قرار داده است، جمعه سرور روزها و برترين عيدهاست. خدا شما را امر کرده که در آن روز به سوي ذکرش(سوره جمعه آيه 9) بشتابيد. پس با رغبت شما به عبادت و نماز جمعه به حدي باشد که نيت شما خالص گردد. در اين روز بسيار زاري و نيايش کنيد، نيازهاي خود را از خداوند خواسته و طلب رحمت و آمرزش کنيد. زيرا خداوند دعاي هر کس که او را به حقيقت بخواند، اجابت کرده و هر کس را که از بندگي و فرمانش امتناع کند، وارد دوزخ مي کند... نماز جمعه بر هر مؤمنيع به جز: کودک، بيمار، ديوانه، پير و ناتوان، نابينا، مسافر ، زن، بنده مملوک و کسي که در فاصله دو فرسخي باشد، (هر فرسخ حدود 4 کيلومتر است) واجب است. (من لا يحضره الفقيه، ج 2 ص 104)

20 - اميرالمؤمنين علي (ع) مي فرمايند: کسي که سه هفته متوالي، بدون عذر نماز جمعه را ترک کند از جمله منافقان به حساب مي آيد. (مستدرک الوسايل، ج 2 ص 6291)

21 - اميرالمؤمنين علي (ع) مي فرمايند: من براي شش نفر نزد خداوند ضمانت بهشت مي نمايم، يکي از آنان کسي است که به سوي نمازجمعه برود، و در راه بميرد، آنگاه بهشت براي اوست.(وسايل الشيعه، ج 5 ص11)

22 - اميرالمؤمنين علي (ع) مي فرمايند: اگر در سه چيز با رهبران و پيشوايان خود مخالفت ورزيد، هلاک خواهيد شد: نمازجمعه، جهاد با نفس و مناسک حج. (مستدرک الوسايل، ج 6 ص 7)
23 - اميرالمؤمنين علي (ع) مي فرمايند: در روز جمعه سفر مکن تا نماز جمعه را بگزاري، مگر سفري باشد که در آن روي به خدا داري، يا چاره اي ديگر جز رفتن به آن سفر را نداري.(نهج البلاغه نامه 70)

24 - اميرالمؤمنين علي (ع) مي فرمايند: اقامه نماز جمعه، بر کسي جايز نيست مگر اين که امام و يا منصوب از نزد امام باشد. (مستدرک الوسايل، ج 6 ص 13)

25 - اميرالمؤمنين علي (ع) مي فرمايند: مردم شرکت کننده در نماز جمعه، سه دسته هستند: دسته اي قبل از امام در نماز جمعه شرکت مي کنند، در حالي که سکوت کرده و به خطبه ها گوش مي دهند، شرکت آن ها در نماز جمعه، کفاره گناهان آن ها از اين جمعه تا جمعه آينده است، به اضافه سه روز. دسته ديگر کساني هستند که در نماز جمعه شرکت مي کنند، در حالي که مشغول صحبت و حرکت هستند، بهره آن ها از نماز جمعه، صحبت با دوستان و نشستن با آن هاست. دسته سوم، هنگامي که امام جمعه، به خطبه مشغول مي شود، به نماز مشغول مي شوند، آنها نيز بر خلاف سنت عمل کرده اند، آنها از کساني هستند که اگر چيزي از خداوند بخواهند، اگر بخواهد عطا کرده و اگر بخواهد محرومشان سازد. (بحارالانوار، ج 86 ص 198)
26 – امام باقر(ع) مي فرمايند: سه چيز موجب رفعت درجات آست: وضوي کامل در هواي سرد، انتظار نماز بعد از نماز و رفتن در روز و شب به سوي نماز جماعت و جمعه. (بحارالانوار، ج 88 ص 10)

27 - امام باقر(ع) مي فرمايند: نماز جمعه، واجب بوده و اجتماع براي آن به امامت معصوم، واجب است. هرگاه مردي بدون عذر، سه جمعه را ترک گويد، امر واجب را ترک کرده و کسي سه امر واجب را بدون دليل ترک نمي کند، مگر آن که منافق باشد.( وسايل الشيعه، ج 5 ص 4)

28 - امام باقر(ع) مي فرمايند: هر گاه تعداد نمازگزاران به هفت تن برسد، نماز جمعه واجب مي شود.(وسايل الشيعه، ج 5 ص 8)

29 - امام باقر(ع) مي فرمايند: نماز جمعه سنتي است از پيامبر اسلام ، بشارتي است براي مؤمنان و توبيخي است براي منافقان. (وسايل الشيعه، ج 6 روايت 7602)
30 - امام باقر(ع) مي فرمايند: به خدا سوگند، به من خبر رسيده است که اصحاب پيامبر(ص)، از روز پنجشنبه براي نماز جمعه آماده مي شدند، چون روز جمعه براي مسلمانان کوتاه است. (من لايحتضره تافقيه، ج 1ص 416)

31 - امام صادق(ع) مي فرمايند: مسافري که نماز جمعه را از روي شوق، محبت و عشق اقامه نمايد، خداوند بزرگ، پاداش صد نمازجمعه کساني که در وطن خود هستند را به او عطا مي کند.(وسايل الشيعه، ج 5 ص 35)
32 - امام صادق(ع) مي فرمايند: هر گاه کسي به سوي نماز جمعه قدم بردارد، خداوند جسد او را بر اتش دوزخ حرام خواهد کرد.(من لايحتضر الفقيه، ج 1 ص 247)

33 - امام صادق(ع) مي فرمايند: وقتي که امام از خطبه ها فارغ شود تا زماني که صف هاي نماز جمعه مرتب گردد، دعا مستجاب مي شود. همچنين آخر روز جمعه تا غروب نيز دعا مستجاب خواهد شد. (وسايل الشيعه، ج 5 ص 45)

34 - امام صادق(ع) مي فرمايند: خداوند روز جمعه را بر ساير روزها برتري داده، و همانا روز جمعه بهشت براي کسي که به سوي نماز جمعه بشتابد، به زيورها آراسته و زينت مي يابد، و همانا شما به سوي بهشت به اندازه سبقتتان به سوي نماز جمعه پيشي مي گيريد و همانا درهاي آسمان براي بالا رفتن کارهاي بندگان باز مي گردد. (وسايل الشيعه، ج 5 ص 70)

35 - امام صادق(ع) مي فرمايند: بدانيد که خداوند، مؤمنان را به وسيله نماز جمعه گرامي داشته است. (مستدرک الوسائل، ج 6 ص 5)

36 - امام صادق(ع) مي فرمايند: هر يک از شما بايد روز جمعه خود را آراسته ساخته، غسل کرده و عطر بزند، ريش خود را شانه کرده و بهترين لباسش را بپوشد و براي رفتن به نماز جمعه آماده شود، و بايد در روز جمعه با وقار بوده و خوب عبادت کرده و تا مي تواند، کارهاي خير انجام دهد، خداوند از کارهايي که در روي زمين انجام مي گيرد با خير است و پاداش نيکي هاي آن را دو برابر مي کند. (اصول کافي، ج 3 ص 417)

37 - امام صادق(ع) مي فرمايند: روش علي (ع) جنين بود: زندانياني را که به دليل تهمت و يا ناتواني در پرداخت قرض زنداني بودند، در روز جمعه با ضمانت اولياء آنان از زندان خارج مي ساخت تا در نماز جمعه حاضر شوند. (مستدرک الوسائل، ج 6 ص 27)

38 - امام صادق(ع) مي فرمايند: آن که کارگري را در روز جمعه به کار گيرد و او را از شرکت در نماز جمعه باز دارد، به گناه کاري خود اعتراف کرده است، و چنانچه او را از نماز جمعه باز ندارد، در پاداش او شريک است. (وسائل الشيعه، ج 13 ص 245)

39 - امام رضا (ع) مي فرمايند: مسافري که در روز جمعه قبل از نماز جمعه مسافرت نمايد، در امنيت نمي باشد، خداوند او را در سفر محافظت نمي کند، او را در ميان خانواده اش جانشين قرار نمي دهد و از فضل خود به او روزي نمي دهد. ( وسايل الشيعه، ج 5 ص 86)

40 - امام رضا (ع) مي فرمايند: خطبه به اين دليل در روز جمعه تشريع شده است که نماز جمعه، يک برنامه عمومي است. خداوند به امير مسلمين امکان مي دهد مردم را موعظه کرده و به اطاعت خدا ترغيب کند، از معصيت الهي ترسانده و ان ها را به مصاحت دين و دنيايشان آگاه ساخته و اخبار و حوادث مهمي که از نقاط مختلف به او مي رسد و براي سرنوشت آنها مؤثر است، به اطلاعشان برساند. دو خطبه قرار داده شد، تا در يکي حمد و تقديس الهي باشد و در ديگري نيازها، هشدارها و دعا ها و اوامر و دستوراتي را که با صلاح و فساد جامعه اسلامي، در ارتباط است، به آنها اعلام نمايد. (وسايل الشيعه، ج 7 ص 344)

 


*((لطفا نظر بدهید ممنون))*

نظرات شما عزیزان:

علی جنتی
ساعت17:53---19 آذر 1392
سلام وبلاگت جالب شده عالیه

راستی میخوام غالبم رو عوض کنم برام سراغ نداری؟
پاسخ:چرا سراغ دارم انشا الله لینک اون رو در نظر های شما خواهم گذاشت با تشکر ((تیم اهل قلم))


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: موضوعات مرتبط: حدیث، ،
:: برچسب‌ها: ثواب رفتن به نمازجمعه, رفتن به نمازجمعه, حدیث نمازجمعه, حدیث پیامبرنماز جمعه, صواب رفتن به نماز جمعه, نماز جمعه, جمعه, ,
نويسنده : محمدرضادلاویز
تاريخ : سه شنبه 19 آذر 1392